Obecnie niewiele osób wysyła listy i korzysta z tradycyjnej poczty. Powszechne jest natomiast używanie poczty e-mail, na którą którą codziennie przesyła nam wiadomości i którą na bieżąco odbieramy, gdyż zazwyczaj możemy to robić za pośrednictwem smartfona. Coraz więcej reklamodawców wykorzystuje więc e-mail marketing, by dotrzeć do odbiorców. Co to jest i jak z niego korzystać?

Czym jest e-mail marketing i jak z niego korzystać?

E-mail marketing to sposób reklamy wysyłany za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail. Treści promujące ofertę czy zachęcające do jej zakupu docierają na konta odbiorców. Wydaje się to prostym mechanizmem, ale problemem dla reklamodawców jest fakt, że znaczna część takich wiadomości przez serwer poczty jest rozpoznawana jako SPAM, czyli treść niechciana i wysyłana do tej skrzynki, więc odbiorca nigdy jej nie otwiera. Tymczasem podstawa skuteczności takiej formy reklamy jest sprawienie, by odbiorca ją otworzył, przeczytał, kliknął na link czy banner, wszedł na daną stronę i dokonał zakupu towaru lub usługi.

Jak tworzyć skuteczny e-mail marketing?

Tworząc treści e-mail marketing trzeba pamiętać o tym, by właściwie adresować wiadomość – w dużym stopniu ma to wpływ na to, czy odbiorca w ogóle ją otworzy. Komunikacja powinna być prowadzona przez jedną, niezmienną osobę (np. Ewa z firmy X), a nazwa nadawcy musi być prawidłowo skonstruowana, by miał on wrażenie, że oferta kierowana jest do niego. Jeśli dotychczas interesowały go dane treści, wejdzie w link i być może złoży zamówienie, co oznacza, że reklamodawca osiągnął swój cel. Jeżeli odbiorca usunie treści zanim je otworzy i zrobi to kolejny raz, może ona następnym razem być uznana za SPAM, a otwarcie maila lub kliknięcie w zawarty w nim link informuje, że dostarczony email jest ważny dla odbiorcy.

Zobacz również  Eleganckie wizytówki – Warszawa i Mazowsze

Czego nie wolno robić w e-mail marketingu?

Chcąc wzbudzić zaufanie odbiorcy, nie można go oszukiwać udając, że jest się jego znajomym – jeśli właściwe wybierzemy grupę odbiorców, a reklama nie będzie nachalna lub zbyt często przesyłana, odbiorca z chęcią wejdzie w link, by zapoznać się z ofertą. Użytkownicy internetu raczej nie otwierają wiadomości, których temat ma sprawiać wrażenie, że jest odpowiedzią na wcześniejszy list użytkownika – uważają je za spam lub, co gorsza, za formę przesłania wirusa, który zainfekuje system, czego wszyscy się wystrzegają. Błędem jest także umieszczanie w mailingu fałszywych informacji o wygranej w nieistniejącym konkursie – odbiorca wie, że nie brał w nim udziału, a wiadomość oznacza jako spam. Przestępstwem jest również podszywanie się pod innych nadawców i tworzenie fałszywych tytułów wiadomości itp. Unikajmy także sformułowań typy super czy extra, które w e-mail marketingu są uważane za część wiadomości SPAM i filtry je wychwytują.
Prowadząc e-mail marketing trzeba być dobrze przygotowanym, by nie popełniać błędów, które dyskwalifikują nadawców i sprawiają, że odbiorca na zawsze kieruje reklamą do skrzynki SPAM.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: https://digitalhill.pl/uslugi/content-marketing/email-marketing/