Żadna organizacja nie odniesie sukcesu, jeśli nie będzie osoby, która będzie rozdzielać zadania i wyznaczać cele, czuwając nad ich realizacją. Zarządzanie rozumiane jako proces dokonujący się w organizacji, jest więc istotnym pojęciem. Jeśli chcemy nauczyć się zarządzanie projektami, studia podyplomowe są dla nas.

Jak nauczyć się zarządzania projektami? Studia podyplomowe to dobry pomysł

Świat się zmienia, powstają nowe technologie, a nowości obejmują także różnego rodzaju procesy biznesowe. Wciąż jednak konieczne jest właściwe zarządzanie, czyli zestaw działań (planowanie, decydowanie, organizowanie, kierowanie, kontrolowanie), skierowanych na zasoby organizacji (ludzkie, finansowe, rzeczowe i informacyjne), które wykonuje się, by skutecznie osiągnąć wcześniej zaplanowany cel. W każdym przedsiębiorstwie, które chce sprawnie działać, konieczne jest, by każde zadanie było starannie zaplanowanym projektem – nie można go nadzorować i właściwie prowadzić, jeśli nie jest przemyślany, a my nie wiem, jak chcemy pracować i jakie cele osiągnąć. Planowanie jest także budowaniem wizji przedsiębiorstwa, którą się modyfikuje, gdy zajdzie taka potrzeba. Jest to zadaniem kierownika projektu, który określi cele i plany, a także skonkretyzuje sposób ich realizacji. Jeśli ma z tym problemy, powinien poczytać o zarządzaniu projektami, studia podyplomowe będą doskonałą szansą, by się tego nauczyć.

Planujemy zarządzanie projektami. Studia podyplomowe i ich przebieg

Rozpoczynając naukę o zarządzaniu projektami, dowiemy się, że projekt to skonkretyzowany wysiłek, który podejmuje się z myślą o realizacji celu w ograniczonym czasie i przy skończonych zasobach. Szkolenia i studia podyplomowe z tego zakresu obejmują naukę o tym, jak zarządzać, by było to łatwe i zbliżało do osiągnięcia celu. Planowane są także zajęcia praktyczne w tym zakresie prowadzone metodą projektów, czyli grupa dostaje zadanie, które ma realizować – prowadzący i opiekun omawia etapy realizacji, a także zwraca uwagę na to, kto przejął rolę lidera i jak się z niej wywiązywał.
W czasie studiów menedżer będzie więc miał szansę doskonalenie umiejętności zarządzania zespołem. Trenerzy przekażą informacje na temat budowania relacji z podwładnymi i wyznaczania zasad tej współpracy – opartej na wzajemnym szacunku, ale bez wychodzenia z narzuconej roli. Zarządzający dowie się również, jak prawidłowo delegować zadania, rozwiązywać konflikty, a jeśli zajdzie taka potrzeba, z klasą rozstać się z pracownikiem. Ponadto pozna finansowe i prawne aspekty zarządzania projektami, a także nauczy się korzystać z najpopularniejszych narzędzi informatycznych.
Rola kierownika projektu wymaga od niego wielu kompetencji. Jeśli w przyszłości chcemy zająć się zarządzaniem projektami, studia podyplomowe z tej dziedziny są obowiązkowe.

Zobacz również  Top 5 szkoleń we Wrocławiu. Sprawdź, dlaczego warto się zgłosić