Każdy przedsiębiorca marzy o tym, aby jego biznes nieustannie się rozwijał i przynosił coraz wyższe dochody. Na dłuższą metę nie jest to jednak możliwe bez odpowiedniej reklamy. Jej wykonanie nie musi wcale okazać się niebotycznie drogie, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę pozytywne skutki naszych marketingowych posunięć.

Jak dotrzeć do odbiorcy naszych usług?

Dobra kampania reklamowa przyda się nam przede wszystkim w wypadku, kiedy profil naszej działalność posiada charakter ogólnodostępny: o ile na przykład producentowi ciągników nie opłaca się inwestować w wielkomiejskie billboardy, o tyle wytwórca słodyczy może się już o to spokojnie pokusić. Barierę stanowią tu oczywiście pieniądze: początkującego przedsiębiorcy zwyczajnie nie stać na tak spektakularne narzędzie autopromocji. Na szczęście, istnieją inne, bardziej przyjazne dla kieszeni rozwiązania. Jedno z nich to nadruki reklamowe na folii samoprzylepnej.

Nadruki na folii nie są w dzisiejszych czasach przesadnie skomplikowane, ale mimo wszystko wymagają odpowiedniego sprzętu i wiedzy – zupełnie inaczej wykonuje się je na bawełnianych koszulkach, ceramicznych kubkach i szklanych szybach. Dlatego też, po podjęciu decyzji o zainwestowaniu w tę formę reklamy, powinniśmy się rozejrzeć za odpowiednią agencją, która wykona najtrudniejszą część pracy za nas. Najlepiej, jeżeli wspomniana agencja posiada także własną drukarnię wielkoformatową; przypadki takie wcale nie należą do rzadkości, bo rynek usług reklamowych już dawno dostrzegł, że na drukach autopromocyjnych można zupełnie nieźle zarobić. Dodatkowe ułatwienie stanowi dla nas fakt, że nie musimy nawet posiadać gotowego projektu nadruku – wystarczy, że przedstawimy w zarysach naszą koncepcję, a agencyjny grafik weźmie na siebie zadanie przekucia jej w odpowiednią formę wizualną.

Zobacz również  Prowadzenie Instagrama – jak się wybić i zyskać więcej obserwatorów?

Rodzaje folii do nadruków

Jak zostało już zaznaczone powyżej, wariant folii przeznaczonej do drukowania różni się w zależności od materiału, na którym zamierzamy umieścić reklamę.  Generalnie, folie te sprawdzają się najlepiej przy zastosowaniu w przestrzeni miejskiej: można nimi oklejać witryny sklepów, pojazdy komunikacji miejskiej, samochody służbowe itd. Określone rodzaje folii nadają się do użytku na powierzchniach płaskich, pofałdowanych, chropowatych, zakrzywionych – ich nowoczesna technologia sprawia, że dostosowują się do kształtu obiektu, na którym zostały naklejone. Niektóre z omawianych materiałów dedykowane są konkretnej powierzchni: np. folia mono- i polimerowa służy najczęściej do oklejania pojazdów, z kolei folia podłogowa znajduje bardzo interesujące zastosowania na powierzchniach płaskich.

Odchodząc nieco od zastosowań czysto reklamowych, warto na koniec wspomnieć, że kolejny typ interesującego nas materiału – folia adhezyjna – jest w ostatnich latach wykorzystywana na szeroką skalę do aranżacji kuchni czy łazienek. Przywiera bez użycia kleju do gładkich powierzchni, a jej nakładanie i zdejmowanie można powtarzać wielokrotnie, bez obawy o zmniejszenie intensywności barw nadruku.