Usługi wartości dodanej różnią się znacząco zarówno od usług logistycznych na poziomie podstawowym, jak i od pracy opartej na zasadzie idealnego porządku. Usługi o wartości dodanej są unikalnymi lub specjalnymi działaniami, które przedsiębiorstwa podejmują wspólnie w celu poprawy swojej produktywności i efektywności i które w związku z tym wzmacniają stosunki umowne. Usługi dodane łatwo jest zilustrować przykładem, ale trudno generalizować, ponieważ są one indywidualne dla każdego klienta.
Rozróżnienie pomiędzy podstawowym poziomem usług, usługą „zero błędów” i usługami o wartości dodanej jest bardzo wyraźne. Podstawowym poziomem obsługi jest obsługa klienta, na której firmy budują swoje podstawowe relacje biznesowe. Wszyscy konsumenci są obsługiwani na pewnym równym poziomie, co pomaga w zdobyciu i utrzymaniu ogólnej lojalności konsumentów. Zero usterek, które stanowi podstawę idealnego zamówienia, oznacza maksymalną dostępność, funkcjonalność i niezawodność usług logistycznych. Idealne zamówienie jest oferowane wybranym konsumentom i służy dostawcy jako narzędzie do zdobycia uprzywilejowanej pozycji. Usługi o wartości dodanej stanowią alternatywę dla zerowej ilości usterek jako sposób na wzmocnienie relacji z klientem.
Usługi o wartości dodanej, to usługi, które zwiększają wartość przesyłek. Oni nabywają:
- Większą płynność
- Korzyści w dystrybucji produktów dzięki optymalnym opakowaniom
Pełną zgodność z przepisami UE
Presja na rozwój procesów logistycznych stale rośnie, a w tym środowisku coraz ważniejsze stają się oferty z wartością dodaną. Przykładem może być przygotowanie wspólnych modułów towarów indywidualnie dla każdego klienta na chwilę przed wysyłką.
Przykłady usług wartości dodanej:
- Etykietowanie produktów dla wszystkich zakresów temperatur;
- Układ etykiet i tekstu;
- Drukowanie etykiet;
- Przepakowywanie, pakowanie w worki i etykietowanie;
- Kompletacja i dystrybucja towarów
- Przeprowadzanie kontroli jakości towarów
- Dołączenie adnotacji i instrukcji obsługi;
- Wystawianie faktur
- Zarządzanie zamówieniami
- Funkcje back office
- Gospodarka celna, w tym skład celny i reprezentacja fiskalna
Usługi o wartości dodanej https://www.rhenus.com/pl/pl/uslugi/rozwiazania-magazynowe/uslugi-wartosci-dodanej/ pozwalają zaoszczędzić czas i koszty personelu. Korzystając z nich, można lepiej skoncentrować się na swojej działalności.
Takie usługi są zazwyczaj zaprojektowane w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb konkretnego konsumenta, a treść każdej usługi jest unikalna. Usługi o wartości dodanej mogą być świadczone albo bezpośrednio przez jednego z partnerów biznesowych, albo przez specjalistę z zewnątrz. Ostatnio zarówno osoby kupujące, jak i sprzedające coraz częściej wolą zwracać się do specjalistów ze względu na ich elastyczność i możliwość skupienia się na konkretnych potrzebach usługowych. Ten outsourcing usług wartości dodanej, w połączeniu z tendencją do rozszerzania zakresu takich usług, stał się głównym motorem rozwoju branży usług logistycznych. W każdym razie nie ulega wątpliwości, że niezależnie od konkretnej formy organizacji i realizacji, usługi logistyczne z wartością dodaną zyskują coraz większy udział w całości działań związanych z obsługą klienta.
Dodaj komentarz