Usługi wartości dodanej różnią się znacząco zarówno od usług logistycznych na poziomie podstawowym, jak i od pracy opartej na zasadzie idealnego porządku. Usługi o wartości dodanej są unikalnymi lub specjalnymi działaniami, które przedsiębiorstwa podejmują wspólnie w celu poprawy swojej produktywności i efektywności i które w związku z tym wzmacniają stosunki umowne. Usługi dodane łatwo jest zilustrować przykładem, ale trudno generalizować, ponieważ są one indywidualne dla każdego klienta.
Rozróżnienie pomiędzy podstawowym poziomem usług, usługą „zero błędów” i usługami o wartości dodanej jest bardzo wyraźne. Podstawowym poziomem obsługi jest obsługa klienta, na której firmy budują swoje podstawowe relacje biznesowe. Wszyscy konsumenci są obsługiwani na pewnym równym poziomie, co pomaga w zdobyciu i utrzymaniu ogólnej lojalności konsumentów. Zero usterek, które stanowi podstawę idealnego zamówienia, oznacza maksymalną dostępność, funkcjonalność i niezawodność usług logistycznych. Idealne zamówienie jest oferowane wybranym konsumentom i służy dostawcy jako narzędzie do zdobycia uprzywilejowanej pozycji. Usługi o wartości dodanej stanowią alternatywę dla zerowej ilości usterek jako sposób na wzmocnienie relacji z klientem.
Usługi o wartości dodanej, to usługi, które zwiększają wartość przesyłek. Oni nabywają:

  • Większą płynność
  • Korzyści w dystrybucji produktów dzięki optymalnym opakowaniom
    Pełną zgodność z przepisami UE

Presja na rozwój procesów logistycznych stale rośnie, a w tym środowisku coraz ważniejsze stają się oferty z wartością dodaną. Przykładem może być przygotowanie wspólnych modułów towarów indywidualnie dla każdego klienta na chwilę przed wysyłką.

Zobacz również  W co lokować oszczędności w czasach kryzysu? Ekspert radzi

Przykłady usług wartości dodanej:

  • Etykietowanie produktów dla wszystkich zakresów temperatur;
  • Układ etykiet i tekstu;
  • Drukowanie etykiet;
  • Przepakowywanie, pakowanie w worki i etykietowanie;
  • Kompletacja i dystrybucja towarów
  • Przeprowadzanie kontroli jakości towarów
  • Dołączenie adnotacji i instrukcji obsługi;
  • Wystawianie faktur
  • Zarządzanie zamówieniami
  • Funkcje back office
  • Gospodarka celna, w tym skład celny i reprezentacja fiskalna

Usługi o wartości dodanej https://www.rhenus.com/pl/pl/uslugi/rozwiazania-magazynowe/uslugi-wartosci-dodanej/ pozwalają zaoszczędzić czas i koszty personelu. Korzystając z nich, można lepiej skoncentrować się na swojej działalności.
Takie usługi są zazwyczaj zaprojektowane w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb konkretnego konsumenta, a treść każdej usługi jest unikalna. Usługi o wartości dodanej mogą być świadczone albo bezpośrednio przez jednego z partnerów biznesowych, albo przez specjalistę z zewnątrz. Ostatnio zarówno osoby kupujące, jak i sprzedające coraz częściej wolą zwracać się do specjalistów ze względu na ich elastyczność i możliwość skupienia się na konkretnych potrzebach usługowych. Ten outsourcing usług wartości dodanej, w połączeniu z tendencją do rozszerzania zakresu takich usług, stał się głównym motorem rozwoju branży usług logistycznych. W każdym razie nie ulega wątpliwości, że niezależnie od konkretnej formy organizacji i realizacji, usługi logistyczne z wartością dodaną zyskują coraz większy udział w całości działań związanych z obsługą klienta.