Prowadzenie Instagrama ma duży potencjał biznesowy, ale równie wysoka jest konkurencyjność na tym portalu, dlatego chcąc zyskać nowych, zaangażowanych followersów, warto skorzystać z kilku porad. Przedstawiamy 6 wskazówek, które pomogą wyróżnić się z ofertą i osiągać cele biznesowe na koncie firmowym.

 

1. Używaj hasztagów i geolokalizacji zdjęć

Hasztag jest to słowo lub dłuższa fraza poprzedzona symbolem #. Dzięki hasztagom post zostanie przypisany do konkretnej kategorii, a inni użytkownicy będą mogli go znaleźć w wyszukiwarce. Dobrą praktyką jest mieszanie hasztagów i używanie zarówno tych bardzo popularnych, jak i niszowych. Aby sprawdzić, jakie słowa kluczowe są obecnie na topie, można wykorzystać jedno z darmowych narzędzi, takie jak: p. Snaplytics.io, Napoleon Cat lub Brand24.

Inną możliwością oznaczania zdjęć jest geolokalizacja, czyli przypisywanie postu do konkretnego miejsca. Dzięki niej, możemy zbliżyć się do interesującej nas grupy docelowej, która szuka usług w okolicy.

 

2. Zadbaj o dobrej jakości zdjęcia i estetykę

Prowadzenie Instagrama opiera się na publikowaniu treści, które mają przykuwać wzrok. Warto zadbać o wysokiej jakości fotografie i postawić na spójny klimat zdjęć. W tym celu można skorzystać z gotowych presetów, czyli ustawień filtrów, które pozwolą uzyskać pożądany, modny efekt.

 

4. Wykorzystaj pełnię potencjału w prowadzeniu Instagrama

Instagram umożliwia publikację rozmaitych formatów, oprócz klasycznych postów, twórcy mogą publikować relacje dostępne przez 24 godziny, rolki, czyli krótkie klipy wideo, a także live’y z zaproszonymi gośćmi.

Zobacz również  Ranking banków internetowych 2020

 

5. Zatroszcz się o komunikację z odbiorcami

Jednym z największych motorów napędowych do pozyskiwania większej ilości followersów jest wchodzenie w interakcję z użytkownikami – zarówno pod postami na własnym profilu, jak i na obcych kontach. Warto także zadbać o skrzynkę odbiorczą i odpisywać na nadchodzące wiadomości w maksymalnie 24 godziny.

 

6. Prowadzenie Instagrama firmowego oddaj w ręce ekspertów z agencji social media

Chcesz jeszcze lepiej prowadzić Instagrama firmowego Zaufaj doświadczonym marketerom z agencji Frank & Greg. W zależności od Twoich potrzeb – specjaliści przygotują strategię, wykonają sesję produktową, zadbają o bieżącą obsługę profilu lub przygotują współpracę z influencerami. Możesz liczyć na pomoc zarówno specjalistów od reklamy, jak i ekspertów obsługi klienta, grafików i fotografów. Już dziś wypełnij krótki brief i umów się na spotkanie.